loading...
هیئت قاسم ابن الحسن اصفهان
ghodsi86 بازدید : 127 سه شنبه 23 اردیبهشت 1393 نظرات (2)

سال 87 در چنین روزی بود که بنده ی حقیر به همراه جمعی از دوستان دانشجو، به زیارت سرزمین وحی مشرف شدیم. آنچه میخوانید بخشی از خاطرات این حقیر در روز 12 و 13 رجب آن سال می باشد:

ساعت حدود ۲بعد از نیمه شب بود که با صدای روحانی خوش صوت کاروان از خواب بیدار شدیم. از زمزمه های بچه ها متوجه شدم که به مدینه رسیدیم...

masoodrezaee بازدید : 131 دوشنبه 22 اردیبهشت 1393 نظرات (2)

توي صحن و حرم هاي ائمه ي هدي عليهم السلام كه مي روي، هر كدام حال و هواي خاصي دارد. دريافت اين حس و حال با كمي تفاوت را، توي خيلي ها مشترك ديده ام.

بقيع يك جور، مسجد النبي جور ديگر، سامرا با طعم غربتي متفاوت، كاظمين بهجتي خاص، مشهد متفاوت تر و ايوان نجف كه عجب صفايي دارد.

هنوز كه هنوز است مانده ام آنها كه مشرف مي شوند صحن و حرم اميرالمومنين عليه السلام، چطور دلشان مي آيد مفاتيح را ختم كنند و از ايوان نجف چشم بپوشند.

وارد صحن اميرالمومنين عليه السلام كه مي شوي، بخصوص اگر براي اولين بارت باشد كه ميهمان شاهنشاه ملك و ملكوت و مي شوي، جلوه ي جبروتي مولا دوره ات مي كند، نا خودآگاه به خاك مي افتي مقابل عظمت ابوتراب.

سر كه برمي داري حقارت وجودت را بيشتر مي بيني مقابل جمع كوچكتر هايي كه هر كدام اقيانوسي بوده اند.

شيخ اعظم-شيخ مرتضاي انصاري، سيد ابوالحسن اصفهاني، ابوالقاسم خوئي، مقدس اردبيلي، ميرزاي نائيني، آخوند خراساني، علامه حلي، محدث نوري، شيخ عباس قمي و ...

اگر نبود دست نوازش مولا، از همان باب الساعه عقب عقب برمي گشتي كه كسي را ياراي مصاف با عظمت اين وجود نيست...

آخرنوشت :

1 . سفير انگليس آمده بود خدمت سيد ابوالحسن اصفهاني و مقداري پول داده بود به آقا و گفته بود اين را خرج فقراي نجف كنيد. آقا هم از زير پر تشك، بيشتر از آن گذاشته بودند روي پول سفير و گفته بودند اين را ببريد خرج فقراي انگليس كنيد. بعدا سفير گفته بود؛ سيد ما و دولت انگليس را يكجا خريد...(اوصاف بقيه را از حاجاقاي باطني بپرسيد)

2 . روز پدر رو به همه ي باباهاي دنيا، باباهاي شهيد و باباهاي هيات قاسم تبريك مي گم.

3 . فردا بهانه ي خوبيه براي دست بوسي باباها،براي ماكه خجالت مي كشيم يا كلا زير بار نمي ريم.

4 . اگر هديه ي بدرد بخور نمي گيريد، لااقل سنت حسنه ي قديمي ها را فراموش نكنيد. (خريد جوراب يا روم به ديوار، لباس زير)

5 . بخوانيد كتاب زيباي "علي از زبان علي" نوشته ي دكتر سيد جعفر شهيدي را.

vahid بازدید : 170 شنبه 17 اسفند 1392 نظرات (3)

بادیه نشینی نزد امام صادق (علیه السلام) آمد و گفت:  آنقدرها امکان ندارد که درمحضر شما باشم دست کم عنایتی کرده تا گاهی شما را در خواب زیارت کنم.
امام علیه السلام فرمودند : برو آب شور و نمک زیاد بخور.
مرد همین کار راکرد و شب که خوابید تاصبح ده ها بار خواب آب دید.
نزد امام رفت و این مطلب را گفت . امام علیه السلام فرمودند: چون بدنت احساس نیاز به آب کرد خواب آب دیدی و اگر می خواهی ما را ببینی احساس نیازکن و تشنه باش.
آب کم جو تشنگی آور به دست/ تا بجوشد آب از بالا و پست

abolfazl بازدید : 116 چهارشنبه 07 اسفند 1392 نظرات (5)

                                        

    اشکان دو چشمان ترم چون دریاست / امسال تمام روزیم از زهراست(س)


از بوی تنور فاطمه(س) فهمیدم / سالی که نکوست از بهارش پیداست

پایگاه اطلاع رسانی هیئت بازدید : 82 سه شنبه 18 تیر 1392 نظرات (0)

 

امام سجاد(ع) عرض مى‏كرد: ... سلام بر تو اى ماهى كه نسبت به آمدنت حريص بوديم (لحظه شمارى مى‏كرديم) و در آينده، مشتاق آمدن آن هستيم!. و در دعاى وداع، عرض مى‏كند: اين ماه پس از آن كه تمام شد، از ما مفارقت كرد و ما را تنها گذاشت، ما آن را وداع مى‏كنيم، كه فراقش براى ما گران و سخت است. خدايا! ... بر محمّد و آلش درود فرست و مصيبت و اندوه از دست دادن ماه مبارك را جبران كن.(4) سودى كه ما در اين ماه برديم، برترين سودهاى جهانيان است

امام رضا(ع) در آخرين جمعه ماه شعبان، خطاب به اباصلت فرمود: ... اى اباصلت، بيش تر روزهاى ماه شعبان گذشت و اين آخرين جمعه آن است. تقصيرات خود را در آن چه از آن گذشته جبران نما و به چيزى كه به تو سود مى‏رساند روى آور. دعا، استغفار و تلاوت قرآن را بسيار نما و از گناهان خود نزد خدا توبه كن، تا ماه خدا به سوى تو رو آورد، در حالى كه براى خداوند عزّ و جلّ خالص شده باشى، و هيچ امانتى بر گردنت نباشد جز آن كه ادا نموده باشى و در دلت كينه مؤمنى نباشد، مگر آن كه از دل خارج كرده و هيچ گناهى نباشد، جز آن كه از دل زدوده باشى و از خدا بترس... . در باقيمانده اين ماه زياد بگو: ... خدايا، اگر در آن چه كه از ماه شعبان گذشته، مرا نيامرزيدى پس در مابقى آن بيامرز.(6)

ابن طاووس: عدّه‏اى اوّل سالشان، اوّل فروردين است. مثل يك نو جوان كه تلاش مى‏كند اوّل فروردين لباس نو در بر كند. درخت ها هم اوّل سالشان فروردين است كه لباس هاى نو و تازه در بر مى‏كنند. يك كشاورز، اوّل سالش اوّل پاييز است كه در آمد مزرعه را حساب مى‏كند. تاجرى كه كارگاه توليدى دارد هم اوّل سالى را براى خود تعيين مى‏كند. امّا آن ها كه اهل سير و سلوكند، اوّل سالشان ماه مبارك رمضان است و حساب ها را از ماه مبارك تا ماه مبارك بعدى بررسى مى‏كنند.

 كسب آمادگى‏

براى ورود در هر مهمانى و ضيافتى، انجام مقدّماتى لازم است، از جمله؛ نظافت بدن و آرايش ظاهرى است. از آن جا كه روزه دار در ماه مبارك رمضان به يك ضيافت معنوى دعوت شده است، طبيعى است كه مقدّماتش نيز بايد متناسب با آن باشد. از اين رو، در سيره پيامبر(ص) و پيشوايان دين(ع)، در موقع رؤيتِ هلالِ ماهِ رمضان دعاهايى ديده مى‏شود.

امام باقر(ع) مى‏فرمايد: رسول خدا(ص) هرگاه هلال ماه رمضان را رؤيت مى‏فرمود، رو به قبله مى‏ايستاد و مى‏گفت؛ ... خدايا، ما را با امنيّت، سلامت، اسلام، عافيت تمام، روزى وسيع، رفع بيماري ها، تلاوت قرآن و توفيق در نماز و روزه در اين ماه وارد كن!. ما را براى ماه رمضان، و اين ماه را براى ما سالم گردان تا ماه رمضان تمام گردد، در حالى كه ما را آمرزيده‏اى!)

پایگاه اطلاع رسانی هیئت بازدید : 94 یکشنبه 09 تیر 1392 نظرات (0)

 

سلام بچه ها

اميدوارم حالتون خوب باشه

ببخشيد که با يه تاخير دو هفته اي بعد از مسافرتم خدمتتون ميرسم

براتون صدا هاي جشن ولادت امام حسين ، امام سجاد و حضرت اباالفضل رو براي دانلود گذاشتم .

به ادامه ی مطلب بروید ...

البته نظر یادتون نره . ( هر پیشتهاد یا انتقادی به گروه سمعی بصری دارید رو می تونید از قسمت نظرات همین مطلب به گوش ما برسونید )

پایگاه اطلاع رسانی هیئت بازدید : 122 یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

 

1 . جریان‌های تکفیری در ادامه تجاوزات به مقدسات اسلامی در سوریه، آرامگاه عمار یاسر، صحابه پیامبر (ص) را منفجر کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 2 . این در حالی است که از اردن خبر می رسد، مرقد جعفر طیار ، برادر امام علی (ع) نیز توسط وهابی ها به آتش کشیده شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 . یکی از اعضای عضو گروهک النصرة که در تخریب حرم حجر بن عدی نیز دست داشته است در صفحه فیس بوک خود با کمال وقاحت، اين گونه نوشته است: «ببین فرزندان خمینی و ایرانی ها الآن چه حالی دارند، وقتی می بینند که چه بلایی بر سر قبور روافض(شیعیان) آورده ايم. اما نمي دانند که بزودی همين کار را با بقيه قبور آنان هم خواهيم کرد و بزودي سراغ قبر سيده زينب و رقيه هم مي رويم و پيکر آنان را هم از خاک بيرون مي کشيم و سرهاي بت هاي آنان را خرد مي کنيم و از بين مي بريم

 

 

 

 

 

4 . در فیلمی که از گردان نظامی لواء الزینب در اینترنت منتشر شده، جوانی که به زبان عربی با لهجه عراقی صحبت می کرد بیانیه شماره یک گردان لوا ابوالفضل العباس (علیه السلام) را قرائت می کند. در این بیانیه آمده است: ماموریت این گروه حمایت و دفاع از حرم حضرت زینب(سلام الله علیها) از حملات تکفیری ها و وهابی ها، ارتش آزاد و دشمنان اهل بیت رسول خداست.

گفتني است هم اكنون گردان لوا ابوالفضل العباس (علیه السلام) حزب الله لبنان، مسئوليت حراست از حرم حضرت زينب را به عهده گرفته است و تعدادي از نيروهاي اين گردان نيز به شهادت  رسيده اند.

         

 

 

 

بدينوسيله ما نوجوانان عاشورايي هيات قاسم ابن الحسن(ع) به اطلاع كليه ناصبي ها، وهابي ها، سلفي ها، تكفيري ها و ... مي رسانيم با تمسك به امر جبار حكيم، كه "سلم لمن سالمكم و حرب لمن حاربكم  در كنار تمام شيعيان، آزادگان و برادران حزب الله لبنان تا آخرين قطره خون، آماده ي دفاع از حرم شيرزن كربلا حضرت زينب و محبوبه ي اباعبداله، حضرت رقيه سلام الله عليهما مي باشيم.

باشد كه در ركاب منتقم كربلا، به خونخواهي دشمنان اميرالمومنين علي ابن ابيطالب (ع) برخيزيم.

پایگاه اطلاع رسانی هیئت بازدید : 85 سه شنبه 08 اسفند 1391 نظرات (0)

 

زیر باران دوشنبه بعد از ظهر
اتفاقی مقابلم رخ داد

وسط کوچه ناگهان دیدم
زن همسایه بر زمین افتاد

سیب ها روی خاک غلطیدند
چادرش در میان گرد و غبار

قبلا این صحنه را...نمی دانم
در من انگار می شود تکرار

آه سردی کشید، حس کردم
کوچه آتش گرفت از این آه

و سراسیمه گریه در گریه
پسر کوچکش رسید از راه

گفت: آرام باش! چیزی نیست
به گمانم فقط کمی کمرم...

دست من را بگیر، گریه نکن
مرد گریه نمی کند پسرم

چادرش را تکاند، با سختی
یا علی گفت و از زمین پا شد

پیش چشمان بی تفاوت ما
ناله هایش فقط تماشا شد

*

صبح فردا به مادرم گفتم
گوش کن! این صدای روضه ی کیست

طرف کوچه رفتم و دیدم
در و دیوار خانه ای مشکی است

*

با خودم فکر می کنم حالا
کوچه ی ما چقدر تاریک است

گریه، مادر، دوشنبه، در، کوچه
راستی! فاطمیه نزدیک است...

شعر از : سید حمیدرضا برقعی

پایگاه اطلاع رسانی هیئت بازدید : 92 سه شنبه 07 آذر 1391 نظرات (0)

(نویسندگان وبلاگ توجه کنند اگر این مطلب آخرین مطلب وبلاگ است برای درج شماره ی مطلب جدیدشان با احتساب این پست عدد گذاری کنند به عنوان مثال: اگر این مطلب و مطلب قبلی شماره ندارد و 2 مطلب قبل از این 200 میباشد در واقع مطلب قبلی 201 ، این مطلب 202 و مطلبی که شما میگذارید 203 باید باشد )



دانلود

 

قطعه صوتی با تنظیم دیجتالی با عنوان «علمدارم»؛ ویژه شهادت حضرت عباس(ع) با نوای «محمود کریمی»(کاری از گروه استدیویی نای دل) (2:35)
برای دانلود روی عکس زیر کلیک کنید

 

اندازه ی فایل 2330 کیلوبایت

نوع اینترنت:10kb/s:dial up زمان مورد نیاز برای دانلود: 4دقیقه

نوع اینترنت:128kb/sزمان مورد نیاز برای دانلود: 20 ثانیه

نوع اینترنت:256kb/s زمان مورد نیاز برای دانلود: 10 ثانیه

نوع اینترنت:512kb/s زمان مورد نیاز برای دانلود: 5 ثانیه

نوع اینترنت:1024kb/s زمان مورد نیاز برای دانلود: 2.5 ثانیه

 

پایگاه اطلاع رسانی هیئت بازدید : 92 سه شنبه 07 آذر 1391 نظرات (0)

 

امام حسين (ع):

مبادا کاري کني که عذرت بايد به راستي که مؤمن بدي نکند و پوزش نخواهد و منافق پيوسته بدي کند و عذر بخواهد.                                                                                          منبع : تحت‌العقول

امام حسين (ع):

از ستم به کسي که در برابر تو ياوري جز خدا ندارد بپرهيز.                                                              منبع : تحت العقول

 

 امام حسين (ع):

هرگاه خداوند بخواهد بنده‌اي را به تدريج در عذاب خود فرو گيرد چنان کند که به او نعمت فراوان دهد و توفيق سپاس ندهد.                                                               منبع : تحت العقول

امام حسين (ع):

خدايا! مرا از دانش نهفته در گنجينه خويش بيامرز و در سراپرده امن خود ايمن دار.                                                 منبع : مفاتيح‌الجنان – دعاي عرفه 

 
پایگاه اطلاع رسانی هیئت بازدید : 102 دوشنبه 06 آذر 1391 نظرات (0)

(نویسندگان وبلاگ توجه کنند اگر این مطلب آخرین مطلب وبلاگ است برای درج شماره ی مطلب جدیدشان با احتساب این پست عدد گذاری کنند به عنوان مثال: اگر این مطلب و مطلب قبلی شماره ندارد و 2 مطلب قبل از این 200 میباشد در واقع مطلب قبلی 201 ، این مطلب 202 و مطلبی که شما میگذارید 203 باید باشد )



دانلود

 
قطعه صوتی با تنظیم دیجیتالی با عنوان «ای دل ...» ویژه شام غریبان حضرت سیدالشهدا(ع) با صدای «محمود کریمی» (5:18)

برای دانلود روی عکس زیر کلیک کنید

 

اندازه ی فایل 4800 کیلوبایت

نوع اینترنت:10kb/s:dial up زمان مورد نیاز برای دانلود: 8دقیقه

نوع اینترنت:128kb/sزمان مورد نیاز برای دانلود: 37 ثانیه

نوع اینترنت:256kb/s زمان مورد نیاز برای دانلود: 19 ثانیه

نوع اینترنت:512kb/s زمان مورد نیاز برای دانلود: 9.5 ثانیه

نوع اینترنت:1024kb/s زمان مورد نیاز برای دانلود: 4.75 ثانیه

پایگاه اطلاع رسانی هیئت بازدید : 87 چهارشنبه 01 آذر 1391 نظرات (0)

باسلام به بچه هیئتی های گل

 

من میدونم کسی نیستم که بخوام بقیه رو نصیحت کنم

 

و خودم به نصیحت نیاز دارم اما بااین حال:

 

امروز متعلق به  حضرت قاسم(ع) یعنی روزی که مال هیئتمونه پس بیاییم باهم عهد ببندیم که

 

ماهم در شان اسم هیئتمون رفتار کنیم و باعث نشیم که اون حضرت خجالت بکشه

 

 

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
هم اکنون در حال مشاهده ی آرشیو قدیمی سایت هیئت قاسم ابن الحسن می باشید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی

    برای حمایت از ما از طریق درج لوگوی پایگاه اطلاع رسانی هیئت (مانند لوگوی بالا) ، کد درون کادر سفید رنگ زیر را انتخاب کنید و در بخش کد های اختصاصی کاربر ، کد های جاوا اسکریپت ، اسکریپتها ، کد های آی فریم ، کد های اضافه و یا ... درج کنید

    برای انتخاب بهتر کل بخش میتوانید پس از کلیک بر روی کادر سفید رنگ از کلید های ترکیبی ctrl و a استفاده کنید و سپس کلیک راست کرده و متن را کپی کنید